
Vroeger keek ik naar mijn lichaam als een project dat ‘af’ moest. Strakker, sterker, mooier. Maar inmiddels train ik om een heel andere reden: voor rust in mijn hoofd.
Elke keer dat ik beweeg, voel ik hoe de mist in mijn hoofd optrekt. Mijn ademhaling wordt dieper, mijn gedachten rustiger. De sportschool is mijn therapieruimte geworden – geen spiegelpaleis.
Beweging is voor mij:
- Een manier om stress los te laten
- Een resetknop na een drukke dag
- Een moment waarop ik niks hoef te bewijzen
Natuurlijk zie ik fysieke veranderingen, maar dat is niet meer mijn hoofddoel. Het gaat me om hoe ik me voel, niet hoe ik eruitzie. En weet je wat? Die mindset zorgt ervoor dat ik meer liefde heb voor mijn lichaam dan ooit tevoren.
Train voor kracht, voor rust, voor geluk. Niet voor een plaatje – maar voor jezelf. Mentaal welzijn is ook fit zijn.
